16 March 2011

bestnya jadi orang pandai

Assalamualaikum
Ayah , mak aku sendiri suruh aku belajar mat/addmath dengan abang , maklumlah , math bagai ni bukan aku . aku tak minat . tapi minat ke tidak aku kena jugak dapat result bagus tahun ni sebab aku SPM T_T . tup tup , hari tu dia balik . sekejap je pon sebab katanya balik sebab nak belajar buat rempah kebenda tah . haha .




by the way , die ambik course math dekat UKM bangi , so, maybe boleh lah ajar siket-siket . mase ontheway balik rumah lepas main futsal haritu , die tanye aku : 'addmath kau oke ke ?' aku taktau nak jawab ape , sebab exam addmath aku takpernah lulus ! tapi aku cakap , form 5 punye chapter 1 and 2 boleh kot . masuk chapt 3 , langsung pening kepale . padehal dekat kelas dah belajar sampai chapt 4 dah T_T . tibe tibe die cakap , hekeleh ! intergration , senang je . so im just like what ~ ! aku belajar 3-4 hari tak lepas-lepas die boleh kate senang ?

'add math ni senang je sebenarnye bile kau tau konsep soalan dan faham ape die sesuatu chapt tu . ramai kawan abg (yang sekelas) dekat UKM bile die tgk balik soalan spm , die kate , bodohnye aku takdapat A dulu' . then die sambung , intergration kan inverse process of differentiation dr form 4 ? kalau intergration tambah satu , differentiation pulak tolak satu , err form 4 punye pon aku tak lepas lagi , so aku diam . haha . ape yang kena tambah tolak tu pon aku tak tau sampai lah bile dah ade dekat rumah .

beliau ajar aku sejam je , terus aku faham . hahahaha ! tapi jangan salah anggap , aku baru faham , belum tau buat lagi . the aku cuba buat soalan-soalan basic . bangge bile dapat jawab , tapi bile masuk dalam-dalam siket , langsung pening . haha nasib baik la boleh buat .

esoknya , (abang aku dah balik UKM pagi tu) aayah aku jumpa aku then die cakap : 'abang kate kau boleh buat , tapi kalau soalan yang pusing-pusing siket , tu yang lemah , kena banyak buat latihan .'

SO ! tips of the day , kalau nak pandai add math , kena banyak buat latihan ^_^

2 comments:

mira blur said...

apa lar hang niy...add math senang ja la...hhehehe

Izzul Amir said...

yeeeke ?
aku average so untuk aku , susah lah jugak..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...