22 May 2011

rugi kan kalau bangun lambat ?

Assalamualaikum
sape sini suke ikut hobi aku yakni tido lambat bangun lambat sile angkat hidung . okay dah turunn balik . hidung korang tak menarik . HAHA joke ! . malam semalam , aku sengaja tido lewat sebab nak tengok bola  (biaselah , lelaki) and it worth it sebab Real menang 8:1 . ^_^ . as a result , aku bangun pukul pukul 1 tengah hari . question is , best tak bangun lambat ?



kalau aku , tak . sebab aku dah terlepas waktu pagi with family . aku berjage memalam sorang2 . pepagi tido , so mase utk kite manfaatkan cuti dah pun berkurang . (menyesal aku) . so pade korang readers best tak bangun lambat ?

definisi bangun lambat dengan suke tido lain tau . walaupon due2 hobi aku , aku tetap takkan mengaku banun lambat and suke tido tu bende yang same . sebab , suke tido tu kita merelakan diri kita utk tido dan akan berserah nak bangun pukul berapa pon , lantak lah . melainkan korang ade jam loceng gedabak besar gajah dekat sebelah korang .

wait a minute , itu satu idea kan ? buyi kuat utk bangun tido . wait another minute , dekat bilik aku ade speaker . so you know what i do ? aku cucuk wayar tu ke henpon aku and pusing ke volume maksima . sangat berjaya . pecayelah .

actually , tuhan bagi each and every one of us peluang hidup 24 jam sehari . malam untuk berehat and siang untuk bekerja . we have to satisfy our basic need before we can continue our work kan ?
so kalau bangun lambat hidup kita makin bercelaru lastly sapa susah ?

so aku nak nasihatkan nie..utk diri aku and jugak korang , jangan tido lambat waima bangun lambat .
T_T
help me with this attitude please

0 comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...