22 September 2011

kenali taraf anda (hormati orang lain)


Assalamualaikum
korang dah baca entry yang ditaip encik gelpren saya yang lepas ? alaa yang holiday tu. mesti korang tak sabar nak tau ape aku buat kat sana kan. maaf. aku memang suka menghampakan orang. aku takkan tulis entry pasal holiday tu. wahaha ! eh rilek lahh. asalnyaa aku memang nak cerita. tapi memandangkan blogger tegar Izzaty Hamdan dah cerita. buat ape aku nak cerita lagi. korang pegi bace kat sana lah ek ? hehehe

u-turn ke tajuk balik. dah jauh tersasar dah ni.. aku banyak tengok orang yang berbangga dengan kejayaan sendiri. kalau kejayaan tu dari usaha yang setimpal. aku pon tumpang SYIOK ! tapi kalau tak ? hmm aku ada saksikan sekumpulan manusia ni yang sangat berbangga dengan kejayaan sendiri tetapi tak kena pada tempat.

aku taknak cerita benda yang sebenar. ta[i aku bagi cerita contoh yang sejibik dengan kisah geng tadi lah oke ? okay. katakanlah. keputusan peperiksaan kelas korang cemerlang di sekolah. opss lupe nak cakap. hehe korang murid kelas sastera. saje taknak cakap kelas account. sebab aku pon kelas account :P .

keputusan kelas korang (kelas sastera) cemerlang mengatasi keputusan kelas Sains . selepas itu, ini yang korang cakap :

"yeah ! result kita lagi comel dari result diorang (budak sains) . baru diorang tahu. siapa lagi pandai ! muahahaha "

ade korang rase ape yang aku rase ?  mungkin sekali tengok, macam takde pape

tapi,  kenali taraf anda. aku rasekan yang orang yang enjoy sebegini tak pernah fikirkan taraf mereka. tahu kenapa ? sebab bila mrk dapat result yg mengatasi result kelas atasan, mereka terus berbangga walhal, taraf mereka adalah rendah. kenapa aku cakap macam ni ? sebab taraf yang lebih tinggi adalah lebih payah dari taraf yang rendah

faham tak ? maksudnyer : kenapa korang bangga dengan result korangg padehal ini kira normal. budak sains tadi punyer subjek adalah lebih sukar dari result korang. so kalau result korang lagi tinggi, normal lah. sebab result korang senang, kan ? 

ape yang aku tak berapa berkenan is bila mrk kutuk pulak org yang lagi tinggi tu. ini lah punca aku taip entry ni

moga2 korang kenal taraf korang dan hormati orang lain . boleh murid murid ?



P/S : maaf entry panjang lebar dan agak berbelit sikit. dah lame tak hapdate sampai dah lupa macamana nak menaip -,-






thanks sudi bace blog izzul dan klik nuffnang oke ? :)

5 comments:

SoLy SoLicious said...

ukur baju,d badan sendiri :)

QUEENPINK said...

betul tu...kita ini adalah insan biasa..ada kelebihan dan kekurangan...so respek,relaks dan respon...

Edy Fee said...

kadang2 budak2 yang klas sain pon result ade yg teruk dr budak sastera sebab diorang tak mampu bawak.hahaha

Izzul Amir said...

@Edy Fee hahaha betul tu. tapi kena jugak respek orhg lain walau die bertaraf rendah sekali punn

Izzul Amir said...

@Edy Fee hahaha betul tu. tapi kena jugak respek orhg lain walau die bertaraf rendah sekali punn

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...