24 September 2011

status benci lelaki ?


Assalamualaikum, and a very happy evening to all readers ;)

korang pernah tengok status status di facebook yang berbunyi ala ala benci lelaki ? contoh :

"arrghh semua lelaki same je. AKU BENCI LELAKI"
atau
"trma kcih sbb bwat syew mcm niew, skrg sy darh bnci smu lelaki dlm dunia niew :)"
(eewwwhh)

okay dah faham ape aku maksudkan ? bagus, kalau tak faham, tanda pendek umur la tu. hehehe
aku rasa ada something goes wrong somewhere lah dengan status sebegini. and jugak kpd si penulis status tu.
ape masalah korang ? eh wa siyes tak berapa kisah uolls nak update status pasal privacy korang. memang lah annoying. sebab cerita yang tak sepatutnya diketahui org, uolls pegi cite. what eva lah. tapi status benci lelaki ni ? wa memang ambek port sebab  wa pon lelaki. wa teraase jugak lah. okay skrg aku nk tnye kpd yang tulis status mcm ni tadi

apa kau dah nekad nak benci lelaki ? - ya
kau dah fikir ape akibat yang akan kau trima dari status kau tu ? - entah
kau rase betul ke semua lelaki same je ? - aah. semua menyakitkan hati
kalau betul, abang kau menyakitkan hati ? kau benci abang kau ? - eh mestila tak
kalau betul, ayah kau menyakitkan hati ? kau benci ayah kau ? - eh mane ade.. aku sayang ayah aku
kalau betul, Rasulullah menyakitkan hati ? kau benci nabi kau ? - astaga. ape kau cakap ni ?

maaf. saya tak cakap macam tu. korang yang cakap macam tu. korang yang cakap korang benci lelaki. tanpa menyedari kau ada adik yang berjantina lelaki, kau ada abang yang lelaki, kau ada ayah yang lelaki, kau ada datuk yang lelaki dan kau ada Nabi Muhammad (saw) yang juga lelaki. tapi secara sedar atau tak, korang dah benci mereka.

korang tak sedar korang tak boleh hidup tanpa lelaki dan lelaki tak boleh hidup tanpa perempuan. mereka berpasangan dan Hawa diciptakan dari tulang rusuk Adam sendiri, untuk menemani dan membantu Adam. korang pulak tak pernah buat macam tu, korang benci lelaki.

tuhan itu maha pengasih, maha pengampun, dan maha menyayangi ^_^












thanks sudi bace blog izzul dan klik nuffnang oke ? :)

15 comments:

Amoi MiyaSya said...

setuju ! tapi bese la tengah emosi . cakap main sedap je . so , jangan amik aty sangat ye ? :)

Bell said...

sabor2...org yg ckp mcm tu sememangnya tak berapa nak matang lagi..tak berapa bijak mengawal emosi shingga membabitkan semua kaum lelaki..sabor yer...

Saiazuan said...

hmm prnah gk tgk laki buat status benci perempuan.. hmm

Nalisa Syahira said...

penat dah tgk status mcm tu , bila time marah mcm mcm keluar , cuba time tak marah , puiiih .

Izzul Amir said...

@Bell haha betul juga. ikut hati, mati :)

Izzul Amir said...

@Saiazuan erkk! siapakah ?

Izzul Amir said...

@Nalisa Syahira time tak marah : cayangg cayangg.. cayangg, cayangg cayangg ? cayangg caaaaaaayangg.. puih !

Afiqa Dayana said...

i suke lelakii ~
boleh ? kahkah :P

Izzul Amir said...

@Amoi MiyaSya hehehe okey ;)

Panggil Aku Han said...

cakap ikut emosi je mcm tu la jadi nye..
ckp bnci semua llki last2 tgk kawin nnt dgn llki jgk..aiyoo..

Izzul Amir said...

@Afiqa Dayana hahahahaha joking ? tanye lgi boleh ke tdkk.. dh mmg you suke lelaki kan ?

Izzul Amir said...

@Panggil Aku Han haha betol !

Namee Roslan said...

ni sebab tgh perang antara jantina. sbb tu masing2 keluarkan statement yg mengarut. by actually we need each other tau. mana boleh hidup dgn sejantina je. hidup tak ceria.

Eyka said...

kalau gua ckap gua benci laki dayus je boleh? sb gua tak benci laki..cuma gua menyampah je dgn setengah laki yg bajet cool relax tapi hatinya nothing..

org kata kalau benci makna sayang..gua tak bnci gua menyampah..kirenya gua tak kn dapt laki macm tew nanti kan?

untgg laaa...hahaha:P

Izzul Amir said...

@Eyka der der der.. lek lu der.. lepak chill relax derr.. wa benci laki dayus jugak derr, kita sama derr.. haha harap gua tak jadi la lelaki macam tu. btw lu silap, lelaki yg mcm lu cakap tu bukan dipanggil dayus, tapi lelaki BAJET NYEWWW ~

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...