01 June 2012

"aku tetap aku.."

Assalamualaikum

kita semua ada ego. betul tak ? banyak orang cakap lelaki ni ego tinggi. perempuan pulak emo tinggi. in my opinion, aku rasa perempuan lagi tinggi ego dia. contoh :


  1. "I tak suka lah otak otak. nampak tak sedap." walaupun kawan2 dia selalu cakap yg benda tu sedap. dia tak pernah rasa, tapi ego sangat tetap taknak cuba rasa.
  2. "hello ? i perempuan okay ? i tak bawak kereta manual" walaupun banyak kali diyakinkan bahawa drive kereta manual ni tak susah. tetap dengan pendirian konon.
lelaki ni banyak yg jenis open minded. kebanyakan lah. bukan semua. tak payah nak aku bagi contoh. korang boleh tengok sendiri. most men are not afraid to take something new into their life.

memang lah dalam bab percintaan ego lelaki ni tinggi sikit. beselah nak cover macho kononnya. mane boleh kalah dengan perempuan. but hidup ni bukan semata mata percintaan je. banyak lagi benda lain yg ada. dalam banyak2 hal ni lah yg perempuan ego tinggi melebih.

so pada mana mana manusia yang rasa diri dia ade ego yang tinggi, ubah ubah lah sikap tu. kelak memakan diri. banyak faedahnya bila kita open minded ni. hidup jadi senang dan happy je. hati lapang.

hidup terlalu singkat untuk duduk dibawah tempurung kelapa sahaja.












thanks sudi bace blog izzul ^_^

4 comments:

biela bell said...

haipp..rasanya tak semua perempuan emo tggi..tgok individu jugaklah..slagi mana emosi boleh dikawal..ok la.. ngeh3x ;P

putryteya said...

alaa , jgn risau izzul , laki diciptakan ego tinggi sebab dia nak pimpin family dia nnty . :)

diana said...

ye ke lelaki tak ego...
betul ke...
contoh ye..

"apa pasal saya pulak nak kena tukar lampin anak..saya kan lelaki"

"saya ni lelaki la..mana boleh masak time isteri out station"

see???open minded la sikit..

kalau belum kawen boleh la nak ego bagai..
dah kawen jangan ego2..
tapi hakikatnya lelaki sangt ego sampai kadang2 fikiran nya tertutup habis..:p
kadang2 mereka merasakan bila menerima pendapat dan cakap orang itu adalah satu kekalahan.

Izzul Amir said...

@diana indeed ! couldnt agree more. haha but saya kan dah tulis :

memang lah dalam bab percintaan ego lelaki ni tinggi sikit. beselah nak cover macho kononnya. mane boleh kalah dengan perempuan. but hidup ni bukan semata mata percintaan je. banyak lagi benda lain yg ada. dalam banyak2 hal ni lah yg perempuan ego tinggi melebih.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...