14 June 2012

"belum sampai masa untuk saya bertudung..."

Assalamualaikum

pernah jumpa tak org perempuan yang baik sangat hati budi dia tapi sayangnya dia jenis free hair atau tak bertudung ? rasa sedih pon ada . tapi moga moga dia cepatlah bertaubat.

ramai orang kaitkan tudung dengan sikap yang baik. memang tak salah pun. sebab dari dulu, orang yang bertudung ni,semua baik baik. jadi bila sampai zaman skrg ni, bila ada org bertudung tapi perangai tuhan saja yang tau, terus kita ada pandangan negatif dekat dia.

sebab ni lah ramai yang buat status "buat apa pakai tudung tapi hati macam setan" ni.btw macamana kau kenal hati setan ? biarlah. tapi jangan kita silap faham, tutup aurat tu perintah Dia, sikap/perangai dia tu biar lah tu jadi urusan dia dengan Allah. jangan kita masuk campur. dia perangai jahat, atleast dia tak buat dosa dedahkan aurat. get what i mean ?

whatever

pade korang korang yang nak mula menceburi bidang pertudungan ni, elok lah disegerakan. macam yg aku ckp tadi, org baik tapi tak bertudung, dia ni nak bertudung sebenarnya. tapi bila orang tanya dia jawab "belum sampai hidayah lah makcik" .


hello ?


does death awaits you ? mati tu kerja tuhan. bila bila dia boleh tarik. tak kira masa tempat mood etc.. rugi lah kalau kita mati sebelum sempat kita tunaikan perintah dia utk tutup aurat tu. walaupun niat dah ada, aurat tetap aurat. kalau tak dedahkan, orang tak nampak.

mati  tak menunggu kita. kita yang menunggu mati.











thanks sudi bace blog izzul ^_^

5 comments:

Syuhada Nasya said...

nice lak .. suka 2 :D

laskar pelangi said...

yela kan.tak wajib pakai tudung..tapi...wajib tutup aurat ;D

Edy Fee said...

dah mati org tolong tudnugkan plak..ehhe tak sempat nak pkai sendiri

Namee Roslan said...

topic bagus. saya tak pakai tudung . tp sy tak pernah cakap macam tu. tudung itu kan wajib.doakan saya. :)

Hawa said...

sy doakan awak;)

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...