15 April 2014

Pendirian tetap

our biggest misinterpretations of this generations is when they told us to have our own opinions and keep it to ourself.

ada pendirian sendiri dan berpegang dengan pendirian tu bagus dan betul. tapi ramai orang salah tafsir dan langsung tak nampak benda yang bagus untuk diri dia. sebab ? pendirian.

 “Barangkali kamu membenci membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan barangkali kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. Allah Mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” - Al-Baqarah:216

dari ayat tu pun Allah dah cuba bagitau kita untuk sentiasa belajar dan buat benda yang bagus untuk kita walaupun kita tak suka. Allah takkan aniaya hamba-Nya.

kalau lah pendirian yang tetap tu diterapkan dari dulu lagi dan disalah tafsir dari dulu, Umar al Khattab takkan jadi orang Islam paling dikagumi, Hamzah takkan tunduk pada Rasulullah, dan ramai sahabat Nabi takkan peluk Islam. yelah sebab diorang ada pendirian sendiri kan ? nilah yang Nabi cuba ubah dalam diri kita tapi kita dengar cakap orang barat je.

1 comments:

Rapunzel Cikilolo said...

lebih baik menjadi pendengar yang baik dan menilai baik buruk jadi berpegang teguh yang kadang kala bukan pada tempatnya.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...